Sunday, February 17, 2013

Hantaran [Part I]


Ok, now let’s talk about the hantarans.

Kalau poket tebal, bolehlah beli barangan hantaran untuk 40 dulang.
Tapi kalau poket nipisss mcm aku ini, bolehlah beli hantaran buah berangan 40 biji.
Barangan vs berangan. Cantik.

Ok, mari ke topik asal. HANTARAN.

Aku tak kisah sangat pasal barangan hantaran kahwin nanti. Murah pun tak pe. Janji boleh digunapakai. Tak dapat barangan kosmetik yang branded utk hantaran nanti pun tak apa. Kulit muka aku ni kulit muka orang kampung. Boleh je belasah pakai bedak cina ataupun bedak 3A. kenal bedak 3A? tak apa..kalau tak kenal,boleh google. 

Tak bagi handphone baru pun ok lg kot. Henpon aku ni boleh tahan lagi daripada relai ni. la ni aku pakai Sony Ericson K660i. dah 5 tahun pakai. Kalau korang tengok pun korang rasa nak menangis. Relaks..kalau still boleh sms / call tu, Alhamdulillah.

Main point aku nak cakap kat sini adalah..tak guna bagi hantaran mahal-mahal tapi tak pakai. Lainlah kalau memang duit dalam bank tu terlebih-lebih-lebih-banyak. Boleh request belikan kondo or mansion terus. Selesa hidup.

Aku kena reminded’kan diri aku ni, jangan over-budget. Aku ni gaji tak tinggi. Bakal suami pun sama. Bukan anak orang kaya dan bukan juga orang kaya. (Tapi kaya dengan kasih sayang. Ceh!muntah..)Kalau before kahwin ni duit abis sebab beli hantaran je, memang ada potensilah untuk aku dan dia makan dulang hantaran berulamkan calendar (sebab menghitung hari gaji). Aish! Jauhkanlah.

Ok, aku tahu korang malas nak google Bedak 3A tu mcm mana kan?
tak apa..aku attach kat sini.

Mempersembahkan...

Bedak 3A!!

source

















Ini pula henpon Sony Ericson K660i kesayangan tu.

source














ok, till then! bye..

No comments :

Post a Comment